Založ si blog

Prístup učiteľov kedysi a teraz.

Mala som tú česť sa porozprávať s jedným z učiteľov a dozvedela som sa niečo, čo je pre mňa dosť zaujímavé. Kedysi údajne chodili učitelia aj domov k rodičom žiaka a preberali tam jeho správanie a známky. Učiteľ sa snažil porozumieť žiakovi a pomôcť ako mohol. Bohužiaľ, v dnešnej dobe to nie je zrovna tak ako predtým. Učitelia prídu na hodinu odučia si to čo majú, alebo len nadiktujú poznámky so slovami „naučte sa to doma“ no žiak tomu jednoducho nerozumie a nechce sa mu to učiť. Ja sa riadim slovami „pomaly ďalej zájdeš.“ To znamená, že niektorí učitelia pri písaní poznámok vysvetľujú zároveň aj učivo a myslia si že to ten žiak pochopí ale tak to bohužiaľ nie je.

Po zvonení sa učiteľ vyberie do kabinetu, kde svojmu kolegovi len vyrozpráva akú ťažkú mal hodinu.

Veľa žiakov potrebuje doučovanie, ale prečo? V prípade že žiak tomu nerozumie má sa opýtať učiteľa na hodine, ale žiakom nie je zrovna príjemné keď sa ma pred celou triedou postaviť a povedať čo mu nejde, v prípade že ostatní tomu chápu. Žiak učivo najlepšie pochopí ak ho ten predmet baví a tým sa vraciame k prístupu učiteľa. Nechcem tým zhadzovať učiteľov, no z môjho pohľadu by sa mohli viac venovať žiakom a snažiť sa im to čo najlepšie vysvetliť. Ak to nejde, treba zmeniť systém vysvetľovania (napr. Škola hrou, ktorá je veľmi účinná).

Žiak chodí do školy s nechuťou a rozmýšľa len nad tým kedy konečne pôjde opäť domov.

Z môjho názoru vyplýva to, aby sa učitelia viac venovali žiakom a snažili sa ich pochopiť. V tom horšom prípade by mal učiteľ zavolať rodičom a prebrať s nimi kde je problém. Už len záleží na rodičoch čo s tým spravia. Či sa s deťmi porozprávajú a dohodnú sa na doučovaní alebo zapíšu dieťa na tzv. „krúžok“.

Mali by sme sa k sebe chovať ako ľudia😊

01.09.2017

Chcela som sa s vami podeliť o pre mňa dôležitú vec. Brigádujem ako čašníka a musím povedať, že ma to dosť baví. Obsluhujem na oslavách, takže mám šancu sa pozoznamovať s ľuďmi aj z rôznych národov. Je celkom smutné, že lepšie sa mi obsluhovalo na zahraničnej svadbe ako na slovenskej. Keď som videla ten prístup zahraničných ľudí (brazílčanov, angličanov, [...]

Moje pocity na „dnešný svet mládeže“

20.05.2017

Týmto článkom sa chcem podeliť o svoje pocity. A to je, že ma mrzí keď vidím dnešné deti, či už v mojom veku alebo mladšie ako držia v ruke fľašu s alkoholom alebo cigarety. V prípade, že sa niekoho opýtam prečo fajčí tak väčšinou sa odpovede nedočkám alebo znie „fajčili moji kamaráti tak aj ja som začal/a.“ Prečo jednoducho nemyslíte svojou hlavou? [...]

Moderná doba (môj názor)

11.04.2017

Celkom ma mrzí táto moderná doba. Nemôžem povedať, že sama do nej nezapadám, ale keď vidím tie dnešné deti je mi to celkom ľúto. Ja keď som bola asi šiestačka na základnej škole a išli okolo mňa deviataci, tak som ich obchádzala oblúkom, lebo som mala celkom rešpekt. No keď som ja bola v deviatom ročníku a išli okolo mňa len štvrtáci tak nerobilo im problém ma [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 10426x
Priemerná čítanosť článkov: 2085x

Autor blogu

Kategórie